lördag 28 mars 2009

Det är tacken!

Tidigare har jag garvat gott åt Calle som blivit ner kissad två gånger (av Moritz), okej en gång men den andra gången borde man liksom vara på sin vakt kan man ju tycka. Den enda kräkan Mortiz har lagt var på Calles axel och en morgon passade han även på att raketbajsa ner Calle när blöjan var av en kort stund. Jag har skrattat hjärtligt alla gånger och tycker fortfarande att det är rätt roligt att Mortiz har märkt revir så tydligt. Detta tills i morse när det var min tur att få en del av bajskakan. Moritz hade fått ett litet morgon bad, nöjd, glad och lite oljig låg han i mitt knä och spakade endast iklädd handduk. Visst låter det mysigt? Det var det också tills jag hör hur det sprakar till på det där lite blöta sättet, tittar ner och visst har jag missat att lägga handduken under baken på ungen så där sitter jag med bajs mellan benen (på byxorna) och även en tillhörande stor blöt fläck. Så började min dag, nu jobbar vi oss upp ska iväg på loppis och göra några fynd tänkte jag.

Inga kommentarer: